onsdag 11. januar 2012

Tenk smart på salget!

Januar er den store salgsmåneden, men hva er det egentlig man burde investere i, og lete etter på salg? Når man ser 30%, 50% og 70% skilt er det veldig lett å bli revet med. Men mye av det som blir kjøpt på salg blir aldri brukt, og ikke en gang fjernet prislappen på! Så for å unngå unødvendig sløsing og bortkastede penger bør man spørre seg selv; hadde jeg kjøpt dette til fullpris?
Men selv om man ofte får med seg en ting eller to man kanskje ikke egentlig var på utkikk etter når det er salg, kan man også gjøre store kupp! Det man bør lete etter på salg er tidløse ting og noen ganger litt dyrere ting som man kan ha i mange år fremover. Jeg har funnet noen favoritter i butikken vår på Paleet som jeg ønsker meg.

1. "Den lille sorte".
Alle har opplevd å ikke ane hva man skal ha på seg før et julebord eller en fest, og mange har nok opplevd å bli reddet av favorittkjolen sin. De fleste har en eller annen kjole som man kan bruke til enhver anledning, og den lille sorte er nettopp det. En av mine favoritter er denne fra DKNY som minner meg om Black Swan med sine nydelige chiffonrysjer.


(Før 3.700 kr, NÅ 1.850 kr)


2. Skinnjakke.
Skinnjakker koster gjerne litt, men varer også sesong etter sesong. Og føler du at skinnjakken din er på vei til å bli litt utdatert er det bare å la den henge i skapet, for den kommer garantert tilbake igjen om noen år fra nå! Jeg er veldig glad i denne asymmetriske jakken fra Day, og jeg gleder meg til å bruke den til våren!


(Før 3.300 kr, NÅ 2.310 kr)


3. Kåpe.
En kåpe er også noe man gjerne har sesong etter sesong, men etter en stund bør man bytte ut favorittkåpen sin også. Hva med å prøve en ny variant, slik som denne fra Sand. En klassisk kåpe med moderne detaljer og snitt. Jeg ELSKER den og skulle gjerne hatt på meg den både på nyttårsaften som var, julebordet og alle andre festlige anledninger!




(Før 4.000 kr, NÅ 2.000 kr)


4. Dressjakke.
En klassisk dressjakke har man alltid bruk for. Enten det er til jobbintervjuet, over en jeans på bytur, eller over kjolen på fest så passer den alltid like godt! Jeg har lagt min elsk på denne fra Maison Scotch. Klassisk pinstriped i dyp marineblå, men med freshe detaljer som stjernene i fôret!

(Før 1.900 kr, NÅ 1.330 kr)


5. Vår og sommermote.
Å kjøpe ting på salg i vinter som fortsatt er veldig moderne og i tiden er alltid lurt. Denne våren ser man at pastellene er på full fart inn, og hvorfor ikke ta med seg noen lekre lyserosa chinos eller en deilig naturhvit strikkegenser inn i vårmånedene?


(Chinos fra NN07 før 1.000 kr, NÅ 700 kr. Genser fra Zadig&Voltaire før 2.150 kr, NÅ 1.505 kr)


6. Drømmeplagget.
Er det noe du har hatt lyst på i lang, lang tid, men som lommeboken har sagt nei til? Hvis du er så heldig å komme over det på salg er det vel verdt å unne seg. Jeg har gått og drømt om denne Chanelinspirerte jakken fra DKNY i hele høst...



(Før 4.200 kr, NÅ 2.940 kr)

- Hanne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar